Vårsesongen 2009 - feedback og forslag

Her diskuteres for det første ligaer, turneringer, LANs, og alle andre arrangementer i inn- og utland. Dessuten er det rom for generelle eSportsdiskusjoner, inkludert debatter om klaner/lag, spillere, rekruttering, og så videre.
Svar
Brukeravatar
Oby
Master Sjef
Master Sjef
Innlegg: 7298
Registrert: 05 jan 2004, 21:55
Gamertag: iB l Oby
Sted: Oslo/Fredrikstad
Kontakt:

Vårsesongen 2009 - feedback og forslag

Legg inn av Oby »

Da har jeg endelig fått laget ett oppsett for vårsesongen 2009 på HN LIVE, og jeg har samtidig fått fikset opp en del ting i forhold til regler og gametypes/maps-sidene. Dessuten har jeg lagt til 1 ny Halo 3-ladder: 1on1 Slayer.

Ladderne ser dermed slik ut:

4on4 MLG
- Ingen store overraskelser her, vanlig MLG med v6-regler

2on2 MLG TS
- MLG TS på alle TS maps, så med andre ord heller ingen overraskelser

1on1 Slayer
- På bakgrunn av feedback i denne tråden + noe gametesting og erfaringer fra mlgpro har jeg laget denne ladderen.
- 3 maps: Greenhouse, Harmony og Amplified
- Bruker en litt tweaket utgave av MLGs slayerinstillinger
- Legger opp til bevegelse og action istedenfor camping. Vil teoreetisk favorisere dyktige strateger såvel som folk med god aim.
---> Jeg ønsker spesielt feedback på mapvalg. Jeg var nemlig veldig usikker på om Amplified fortjente plassen. Kjenner noen til andre gode 1v1-maps?

Halo Wars
---> Trenger masse feedback her. Har ikke begynt å kikke på dette skikkelig enda, men jeg antar at 1v1 og 2v2 er de mest aktuelle gametypene


Ellers kan jeg meddele at ladderen nå er klar for spilling. Jeg anbefaler folk dog å lese gjennom reglene og de nye gametypes-sidene. Reglene har blant annet fått oppdateringer i forhold til hosting, samt at enkelte særregler om de forskjellige ladderne er lagt ut.

Kos dere med HN LIVE våren 2009 :)


PS! Vi leter fortsatt etter en HN LIVE-administrator som kan ta ansvar for ladderne og turneringene fremover. Kanskje du er den vi søker? Sjekk stillingsutlysningen for mer informasjon.
Brukeravatar
Swan Song SH
Medlem
Innlegg: 198
Registrert: 06 mar 2008, 19:33
Gamertag: Swan Song SH
Sted: Oslo - kjelsås

Re: Vårsesongen 2009 - feedback og forslag

Legg inn av Swan Song SH »

Vi i SH har spilt en del Halo Wars siden det kom ut og har for det meste spilt 2v2 og 3v3. Synes begge fungerer rimelig bra, litt vanskelig å bedømme ettersom vi ennå ikke har møtt motstand(ubeseiret 2v2 og ett tap i 3v3 med over 40 kamper tilsammen 8-) ) Allikevel har jeg inntrykk av at 1v1 funker best for kompetetiv spilling og det er der det er mest taktikk og out-smarting.
Brukeravatar
Stealthy
Medlem
Innlegg: 412
Registrert: 14 sep 2008, 19:00
Gamertag: oh Stealthy
Sted: Averøy

Re: Vårsesongen 2009 - feedback og forslag

Legg inn av Stealthy »

Personlig likte jeg greenhouse veldig godt som 1v1 map.Har ikke prøvd harmony før, men det er nå nedlastet. :) Amplified er jeg mer usikker på ..
Netcool
Medlem
Innlegg: 229
Registrert: 05 feb 2008, 08:51
Gamertag: iNetcool
Sted: Bokn

Re: Vårsesongen 2009 - feedback og forslag

Legg inn av Netcool »

Jeg tror på halowars er 1v1 best, men 2v2 tror og kommer til og bli populær for fun. =)
Bilde
Nicthu
Medlem
Innlegg: 22
Registrert: 15 jan 2009, 18:44
Gamertag: Nicthu

Re: Vårsesongen 2009 - feedback og forslag

Legg inn av Nicthu »

Halo 3 1v1 på Lockdown, Amplified og siste map... Guardian kanskje?
På Halowars så stemmer jeg 1v1 pga wcg og andre større turneringer kjører 1v1 så vidt jeg vet, altså på den type spill :)

EDIT:

Driver med en del forge nå på Sandbox og forhåpentligvis så får jeg til et ordentlig MLG map etterhvert og vil poste det på HN.
Vil nok ta meg litt tid da, har bare brukt 3-4 timer på det og har tenkt og bruke minst 150+ timer på det eller mer om det trengs.
Svar