Som mange av dere sikkert vet har 343 industries lenge jobbet med en opddatering som vil sørge for at hvert av primærvåpenene (Battle Rifle, DMR, Light Rifle og Carbine) vil eksellere i de situasjonene 343i først hadde planlagt for våpenene da de lagde spillet. Det er helt meningsløst å lage et spill med 4 primervåpen hvis ikke hvert av dem har sine klare fordeler og ulemper. Det har lenge vært åpenbart at DMR har vært det tydelige førstevalget for de fleste spillerene i 'matchmaking' på grunn av DMR'en sin utrolige nøyaktighet og treffsikkerhet -man har egentlig sett på DMR'en som for kraftig i forhold til de andre våpenene.
Med disse faktorene forsto 343 at de måtte gjøre noe, og etter en god del testing og etter å flydd inn enn rekke personligheter for å hjelpe til har de endelig fullført våpenoppdateringen som vil bli utgitt den 3. Juni, altså på Mandag - i følge 'Halo Bulletin 29.5.2013".
I 'Halo Bulletin 29.5.2013' lister de opp forandringene de har gjort til hvert enkelt våpen, og våpene de har gjort forandringer på er som følger:
Battle Rifle:
- Battle Riflen har blitt kraftigere, og du har nå mulighet til å drepe fienden på 4 skudd - som i Halo 2 og Halo 3.
- Rate of fire, altså hvor fort du kan skyte, har blitt senket.
- Du trenger kun å skyte 2 skudd med Battle Riflen for å kunne slå ned - og drepe en fiende.
- Som dere vet vil siktet bli rødt når du sikter på en fiende, og du får en 'Aim-Assist". På Battle Riflen har avstanden fra hvorvidt du får rødt sikte eller ei blitt senket, slik at om du fikk rødt sikte på si 10 meter før, vil du bare få rødt sikte på si, 8 meter nå (Rent hypotetisk).
Carbine
- Carbinen har blitt forbedret, og du trenger kun 7 skudd for å drepe en fiende nå.
- Treffiskkerheten har blitt oppgradert, prosjektilene har blitt større.
- Aim-assist avstanden har blitt mindre.
Light Rifle
- Når du zoomer inn, har du muligheten til å skyte raskere enn før.
- Når du ikke er zoomet inn, skyter du litt tregere enn før.
- Aim-assist avstanden har blitt mindre.
DMR
- Aim-Assist avstanden har blitt mindre.
Assault Rifle
- Den er kraftigere enn før, du trenger nå 3 skudd mindre for å då drapet på en fiende.
- Auto-aimen har blitt redusert.
- Kulespredningen har blitt mindre, altså det er vanskeligere å treffe fienden.
Storm Rifle
- Den er kraftigere enn før, du trenger nå 3 skudd mindre for å få drapet på en fiende.
- Aim-assist avstanden har blitt redusert.
- Kulespredningen har blitt mindre, altså det er vanskeligere å treffe fienden.
Supressor
- Den er kraftigere enn før, du trenger nå 3 skudd mindre for å få drapet på en fiende.
- Aim-assist avstanden har blitt redusert.
- Kulespredningen har blitt mindre, altså det er vanskeligere å treffe fienden.
Saw
- For at Saw skal fortsette å være dobbelt så kraftig som en 'Assault Rifle', har de gjort Saw kraftigere.
Magnum
- Magnumen har blitt kraftigere, men den dreper fortsatt på 6 skudd.
Kjøretøy
- 'Warthog' turreten og 'Mantis' turreten har blitt kraftigere.
Ikke nok med det har det vært mange spekulasjoner på twitter rundt hashtagen "#Halo4Turbo". Og 343 industries annonserte i "Bulletin 29.5.2013" at #Halo4Turbo er at de har økt hastigheten på hvor fort en spartan går fra 100% til 110%, som vi kjenner igjen fra Halo 3.
For å lese en mer fullstending rapport, og for å finne ut om endringer gjort i ulike playlister, så er det bare å sjekke ut The Halo Bulletin: 5.29.13.
{jfusion_discuss 5253}